Hoppa till innehållet

Återbetalningspolicy

Reflektionstid (prospekteringsperiod) och avkastning

  • För alla produkter köpta från FURNIFIED har du en ångerfrist på 14 kalenderdagar i enlighet med den belgiska lagen om affärsmetoder, information och konsumentskydd av den 12 april 2010.
  • Denna period börjar från det ögonblick då den mottagits av dig eller för din räkning. Under ångerfristen förväntar vi oss att du hanterar varorna och emballaget med omsorg. Det finns ingen ångerrätt om produkten och förpackningen inte längre är i original, komplett, oskadat och oanvänt skick.
  • Om du vill utnyttja avståenderätten måste du meddela detta skriftligen eller per telefon inom de angivna 14 kalenderdagarna från dagen efter leveransen av produkten. Det finns ingen påföljd förknippad med att häva köpet och detta kan göras utan att ange skälen. Mer information om att annullera eller returnera din beställning finns i avsnittet om annullering, returer och byten på vår webbplats.
  • Varorna ska returneras oskadade, oanvända och oöppnade (i originalskick och förpackning) inom 14 dagar efter mottagandet. Leveransdatumet fungerar som en check. All dokumentation, garantibevis och förpackningsmaterial som skickas ska ingå i returförsändelsen, samt ditt bankkontonummer. De direkta kostnaderna för returer står köparen för. Ostämplade eller otillräckligt stämplade försändelser kommer alltid att nekas och returneras till avsändaren.
  • FURNIFIED återbetalar hela köpeskillingen (exklusive transportkostnader) inom 30 dagar efter mottagandet av varorna.
  • Om det visar sig att varan inte har mottagits i enlighet med villkoren för ångerrätten återbetalas inte köpeskillingen inklusive fraktkostnader eller återbetalas inte helt. I så fall förblir produkten din egendom. På din begäran kan produkten även skickas till dig igen, förutsatt att du betalar tillhörande fraktkostnader.
    • Undantag från de angivna bestämmelserna är följande:

      (2)- Beställningen innehåller kundanpassade produkter, produkter som produceras på kundens begäran eller produkter som är anpassade efter kundens önskemål.

      (3)- Beställningen gjordes av proffs. Kunder som köper med ett momsnummer faller under B2B-lagstiftningen och inte under konsumentlagstiftningen.

      (4)- Beställningen innehåller föremål som är på kampanj eller som ingår i en kampanj.

      (5)- Beställningen innehåller varor köpta i något av våra showrooms eller tillfälliga butiker.

      (6)- Beställningen innehåller en produkt som har använts synligt eller på annat sätt skadats.

      Om produkter som anges i listan ovan returneras, förbehåller sig FURNIFIED rätten att hålla inne 100 %(6), 50 %(2)(3) eller 20 %(4)(5)(6) av det belopp som betalats för att täcka kostnaderna uppkommit.

    • Varor måste returneras till följande adress: Merantistraat, Building S9, 2030 Antwerpen, Belgien
    • Om du valt avhämtning ska returen eller bytet ske på samma sätt, det vill säga i den filial där avhämtningen gjordes.
    • Byte eller retur av icke-kompatibla eller defekta produkter eller delar kan endast ske på leveransadresser i BE eller NL

Avbryt beställning före leverans

Konsumenten kan när som helst avbryta sin beställning utan kostnad, med undantag för följande fall:

  •  Beställningen är redan "i leverans". "I leverans" betyder: redan skickat till lagret, budtjänsten eller transportpartnern.

  • Beställningen innehåller kundanpassade produkter, produkter som produceras på kundens begäran eller produkter som är anpassade efter kundens önskemål.

  • Beställningen gjordes av proffs. Kunder som köper med ett momsnummer faller under B2B-lagen och inte under konsumentlagstiftningen.

  • Beställningen innehåller varor som är på kampanj eller som ingår i en kampanj.

  • Beställningen gjordes i något av våra showrooms eller tillfälliga butiker.

  • Om produkter som anges i listan ovan annulleras, förbehåller sig FURNIFIED rätten att hålla inne 50 % (1)(2)(3) eller 20 % (4)(5) av det belopp som betalats för att täcka uppkomna kostnader.

Back to the top